tisdag 16 november 2010

When you're weary, feeling small, when tears are in your eyes, I will dry them all

när inte ens pappa svarar på Facebook, då vet man att man är illa omtyckt. hahaha!
idag börjar vi med manusskrivande som alldeles säkert är oerhört intressant. ändå väljer jag att komma lite, lite sent, för det är ett par prylar som jag känner att jag bara måste fixa lite med. så då gör jag det. jag ska dessutom cykla till skolan idag, dels för att det bara är 16 kronor kvar på mitt busskort, dels för att jag behöver motion för av motion blir man glad! och jag behöver fan bli glad nu.

jag funderar så mycket nu för tiden. funderar och analyserar och filosoferar. shit like that. det är nog både bra och dåligt, fast det beror förstås på vad man funderar på. jag tror i och för sig att alla tankar är utvecklande. men en del hade man nog kunnat klara sig utan, typ tankar som gör ont och gör en illa, istället för att göra en glad och lycklig. det är inte utvecklande. det är destruktivt. så man ska inte tänka negativa tankar för ofta. men kanske ibland, för att få lite perspektiv? det är svårt det där, men så tror jag att det funkar.

jag har märkt att jag har börjat gnälla igen. det är inte bra. jag vill inte vara gnällig. det tar en massa energi och irriterar dessutom andra. fast jag kanske har orsaker att gnälla. jag mår ju faktiskt inte helt reko. fast vid närmare eftertanke mår jag inte bättre av att gnälla över petitesser. det är ju trots allt småsaker i det stora hela, if u know what i mean?

nu ska jag käka frukost och kolla upp ridskolor. yes, u heard me! jag vill börja rida igen. på hästar. ciao.

-like a bridge over troubled water, I will lay me down

Inga kommentarer:

Yesterday