måndag 29 november 2010

Yes sir, I'm pulling ur leg

Planet terror är en EXTREMT SJUK FILM. men rätt bra.

lång dag. å kall! känner mig kluven. men glad. eller? kanske bara tacksam. å lite rörd. något besviken, men trots det helt OK. nu ska jag gå å lägga mig tidigare än vad jag har gjort på mycket länge. skönt.

jag vill få ut något, men vet inte vad. meningen som ständigt hemsöker mig är "du är för ung". jag har fått höra det i flera år nu. för ung för vadå? för å tycka å tänka? för att ha en åsikt? för att hjälpa människor? för å leva? för det har jag nämligen gjort i nästan 20 år nu. jag borde vara en veteran. men nicht. jag är UNG. ung ung ung. FÖR ung. en unge. en kvinnounge. en ung kvinna.
det är tungt å vara ung. det ska bli intressant att se vad i livet som kan vara värre än att vara ung. förmodligen anses det vara allt ansvar man kommer att tampas med. mer ju äldre man blir. stort ansvar. fine. betala av lån? fine. lägga bud på hus? fine. stressa inför sitt bröllop? fine. föda barn? fine. men all den där ångesten mynnar ut i allt man vill ha - hem, man, barn. för det vill jag självklart ha. eller, för mig är det självklart. men att inte veta vad man vill, att känna sig ensam, övergiven, tom, att livet är en stor hopplös tillvaro med chanser som flyger förbi lite flyktigt emellanåt - är det givande? ska det ge mig en starkare karaktär? ska det forma min personlighet å göra en vuxen människa av mig? absolut. men det vet jag förstås inte än, för jag är fortfarande alldeles för ung.

-don't shoot urself. don't shoot each other. n especially.. don't shoot me.

Inga kommentarer:

Yesterday