måndag 22 november 2010

I love you, man

okay, jag ballar INTE ur. men lite freakig blir jag när mitt livsmål för några månader sen var att bli filmregissör/-producent. sen ändrade jag mig väldigt hastigt för några veckor sen, och då var jag stensäker på musiker å dj. nu är jag rent förvirrad å har NOLL FUCKING KOLL på vad jag vill pyssla med!
grejen är att jag tycker mode är jävligt kul. fine, glitter, glamour å hela den skiten är väl ball, men jag är mer uppslukad av att man med så enkla medel som kläder å acessoarer kan bygga upp en hel stil, ett helt jag! det är lekfullt å uttrycksfullt, å jag finner det oerhört intressant. det är bara så synd att modeindustrin är så ytlig som den är, att det finns "övermänniskor" som har ett nästintill absurt inflytande på modeindustrin. när det skapas mallar som folk "ska" följa, trycker det ned människors självkänsla å -förtroende. en större mix i storlekar bland catwalk-och fotomodeller, samt en mer avslappnad å även en mer lekfull inställning till mode skulle säkert göra susen. jag tycker att man ska se mode som ett redskap med vilket man lättare kan uttrycka sig själv och sin personlighet, inte som regler för hur man ska klä sig(som någon högt uppsatt, halvanonym modeguru har hittat på). mode är inte trender, mode är att våga klä sig som man vill å lyckas jävligt bra med det.

så. till min huvudsakliga frågeställning; kan man vara vänster å syssla med mode? eller måste man vara höger som fan? jag tycker som sagt att mode är kul å jag har gett er anledningarna, det borde ju vara nog för att börja arbeta med något man tycker om. modeindustrin är väldigt höger, det känns som om det antingen blir ett problem eller en utmaning om man själv inte är det. eller kanske både och?
nu är det ju inte så att jag har ambitioner att bli nästa Coco Chanel eller så, jag vill inte ens bli designer. jag vet inte vad jag vill bli, men modevärlden lockar mig. tänk att vara en modeikon med inflytande? bort med päls, bort med stilregler, å fram med modeller i olika storlekar å former så att alla ideal suddas ut! gosh.. det vore nåt!

idag hade vi föreläsning med regissören Calle Åberg. det var intressant å väldigt roligt, även om jag inte riktigt blev förälskad i tanken på att regissera. fast å andra sidan malde han mest på om reklamfilm, där regissören knappt har något att säga till om. kul jobb liksom.

ikväll ska jag kolla tv, läsa å käka. de e nice. bye!

-this is the man cave, there's no women allowed in here. I got a jerk-off station for God's sake!

Inga kommentarer:

Yesterday