söndag 16 januari 2011

en riktigt renodlad pessimist

vaknade 13.37, handlade juice och lagade frukost. kollade SATC. planerade besök hos farsan nästa helg. fantiserar om min nära framtid och ser bara lycka. jag är snygg, självsäker och fantastisk. allt kan bara resultera i något fett bra!

jag är väl ganska optimistisk
ändå finns det väl en viss risk
att lyckan faller samman utan varning
äh jag har nog ingen aning
men det har redan börjat töa
jag såg dig sist när det precis börjat snöa
det var ganska många dagar och nätter sen
och jag hoppas att jag vi inte ses snart igen

för nån annan står där du brukade stå
han kysser på läpparna du kysste på
och det känns ganska bra att han inte är du
men allt skulle förstöras om vi träffades nu
för du krossade mycket som nu är på lagning
att träffas nu vore klart en försvagning
snälla, stanna och betrakta hur denna flicksnärta
kommer över mannen som krossa hennes hjärta

det blir spaghetti carbonara á la fattig student ikväll. skål för det!

-låt mig andas din andedräkt, låt oss smeka bort alla problem

Inga kommentarer:

Yesterday