torsdag 27 januari 2011

kalla det vafan du vill

jag är stolt över att ha så många starka kvinnor i min omgivning. starka, fräcka, grymma, ärliga, kloka, intelligenta kvinnor som dricker öl(eller vad de vill) och har sex. fantastiska kvinnor som, förutom att vara extraordinära vänner, skänker mig lycka och styrka att ta mig igenom min vardag. det gläder mig att det finns sådana kvinnor i den här världen - kvinnor som inte baserar sitt liv på att hitta en man att skapa ett liv kring. kvinnor som har kul ändå, själva eller med varandra. eller med killar. men som gör allt utifrån sig själva, utifrån sina egna behov. det inspirerar mig.

det är klart att alla har svaga sidor som tynger ner en och försvagar en. men de vägs upp av det faktum att vi alla har varandra och kan lära oss av varandras olika egenskaper! vi stärker varandra genom att finnas till för varandra, genom att prata, skratta, gråta, festa, skrika, skvallra, dricka, sola, bråka och älska tillsammans.

kalla det systerskap eller vänskap eller vad du vill. jag kallar det kärlek. och jag älskar er gränslöst.

Inga kommentarer:

Yesterday