tisdag 11 januari 2011

jävligt hardcore

sov gott i natt. åkte till psyket. blev lite sen, men det gjorde inte så mycket. satt å snorade i en timme. övervägde en fika, men klockan var bara halv 10 å Mobilia hade inte öppnat än, så jag tog bussen hem igen. idag är jag bra mycket piggare å friskare än igår, så jag ska steka några ägg å lite bacon till lunch, sen ska jag försöka råplugga inför tentan imorgon. känner mig halvt förlorad, men med lite tur går det nog bra.

det jag försökte få fram med det luddiga inlägget igår(var halvdöd å sjukt sjuk) är att jävligt många kids i min ålder skaffar en pojkvän eller flickvän för att de är osäkra å inte vågar vara ensamma, å sen klamrar de fast sig vid varandra genom att umgås dygnet runt eller att flytta ihop. några skaffar till å med barn. jag fattar hur de känner sig å varför de gör som de gör, men jag vet också att man inte kan ha ett bra förhållande med någon annan innan man trivs i sitt eget sällskap. man behöver vara självständig å ha självdistans för att kunna ha ett bra förhållande med någon, det är jag hundra på.

på mitt vänstra ringfinger sitter en urfin ring i silverblommor med fejkade kristaller i glas från Dyrberg/Kern som säkert var svindyr från början, men som jag köpte på en vintagebutik i Ystad för 95 spänn. det är min förlovningsring till mig själv. den sitter där tills jag får en av någon annan, som en påminnelse om att jag alltid har mig själv å är min egen bästa vän. för det är så det är.

-Gud förlåter allt, å han har öppet idag

1 kommentar:

elin sa...

gulligullan, vad gjorde du på psyket?

Yesterday