måndag 27 december 2010

a glass of milk n I am ready

lång helg. jävla skitjulafton med noll julkänsla. efter tårar, bråk å flera tillfällen fulla av den där pinsamma tystnaden som uppstår precis efter att någon gnabbat så där på gränsen mycket, slutade kvällen helt OK med att alla satt å masserade varandra å sjöng lite mysigt i kör. fick bl.a en blender i julklapp. här ska det lagas soppa hela januari så det står härliga till.

lördag var fin, träffade Robert för en kort shoppingtur å käkade julbordsrester hos farfar på kvällen. fick träffa min nykläckta kusindotter Alice. hon var för all del supersöt med sitt yviga hår å djupblå ögon, men hon antingen sov eller kräktes å eftersom jag är 19 å långt ifrån egna barn, så tyckte jag att hon var lite.. trist. been there, done that. med mina systerdöttrar, alltså. det finns nog en gräns för hur kul bebisar kan bli. så länge de inte är ens egna. eller jag vet inte, jag kanske bara inte är på bebishumör just nu. eller så finns det ingen kemi mellan Alice å mig. one never knows.
igår gick jag runt på stan å kände mig lagom obekväm. köpte två skärp med stora rosetter å fikade med pappa i nästan två timmar. på snobbfiket no 1 - Mäster Hans på Stortorget. bitchesen som jobbade där såg ut som föråldrade barbies med botox i hela fejjan(detta grundar jag på att de bara hade ett ansiktsuttryck - very mad) å var dessutom ganska otrevliga, å bitchesen som kom in var mormor, mamma å dotter - ALLA bar päls å pratade släpigt. jag gillade icke vibben. dessutom var det dyrt. men gott. tur att man har lite tur iaf.
igår kväll käkade vi kalv hos min faster. det var skitgott. sen gick jag på bio med Robert å såg Narnia - Prins Caspian och skeppet Gryningen. den var bra, men något rörig. sjukt bra skådespeleri å effekter, though. I love.

idag har jag sprungit runt på stan å letat nyårsklänning. hittade en sommarklänning, en urskön tröja, stav till min näsa, Timbuktus W.D.M.D å candy, men ingen jävla nyårsklänning. det får jag fixa imorgon, efter min klipptid som jag har sett fram emot forever. eller så klär jag på mig nån snygg gammal trasa, jag har en del sådana. det blir nog fett i vilket fall som helst, så länge jag har blått läppstift, rödvin å Sarah.

har kollat halva Natural born killers(stängde bara av för att mamma "mådde dåligt, de bara skriker å skjuter hela tiden") å hela Garden state. såg Léon härom natten, min favorit, alla kategorier! film är kul, å Robert som gav mig just de här godbitarna är en jävel på att tipsa om sjuka å sjukt bra filmer, helst i en blandning. fan vad jag älskar film.

my mind's been blown n now I'm left picking up the pieces of my own brain. suck on that one, mister. good night.

-I haven't even lied in like, two days
-is that true?
-no

Inga kommentarer:

Yesterday