torsdag 16 december 2010

Jag vill bort, bort från det mörker som helt impregnerat min värld

vaknade för sent, fett trött. tvättade+sov
redigerade i ett par timmar med Parasto
stack hem till morsan, hon bjöd på grytrester
smet bort till Märtha å Jakob som bjöd på lussekatt å Guitar hero. deras polare Emma var också med. vi sjöng Svenska akademien tills grannen kom å klagade, sen drog jag hem
nä! för jag stack till GA's torg för å checka Musikhjälpen å Jason Diakité. tji fick jag, för han hade redan gått å lagt sig. det var fett ändå, trots att Soran Ismail hade tydliga svårigheter att ta hela grejen på allvar. märklig typ.
tog sista bussen hem. det är kallt på Malmös gator å jag tycker synd om dem som bor längre norrut. gotta be frickin freezin

har vänt totalt på dygnet. lyckas göra det nästan varje vinter, men har absolut ingen aning om hur. känns ju fett fel, särskilt som det är så kallt å jag behöver sol 2 stay happy. men fan. det är väl bara att vända tillbaka. kände mig dock som Superman när jag stod på Gustav Adolfs torg runt halv ett, pigg som en mört. det var en "I can do anything" kinda feeling, ya know. den känslan håller i sig. för några dagar sen beskrev jag min tillvaro som "som om jag är precis ovanför ytan. hoppas på isen utan att den bryts". nu känns isen tjockare, och jag kan hoppa lite högre. hajar ni? det är inte längre lika läskigt eller stort. jag känner mig egoistisk och naiv, men kanske är det den insikten som gör mig altruistisk och mogen? jag tror nästan det. åh, allt är så konstigt! det är inte lätt att vara ung, med alla tankar å hormoner som springer omkring i kroppen. jag blir helt yr. får panik. ångest. panikångest. mardrömmar. dagdrömmar. allt ba blandas i en stor fet jävla gryta å blir till LIVET. å sen spyr jag av rädsla. men det är ändå fett. det kanske är som alkohol eller cigg - man måste prova flera gånger, må jävligt illa å tycka att det är vidrigt innan man vänjer sig å börjar tycka att det är rätt nice. fast det är klart, livet går inte at jämföra med alkohol eller cigg. livet är FETT mycket mer nice. men ni kanske förstår metaforen?

-jag är stolt över dig.

Inga kommentarer:

Yesterday