tisdag 14 december 2010

Light up the dark

det är sent IGEN. men jag ska snart sova. har pillat för mycket på naglarna och nu svider fingertopparna. jag kan säga så här mycket; om du aldrig har pillat av naglarna så till den milda grad att de nästintill blöder, och sedan tagit bort gammalt nagellack med aceton, då vet du inte vad smärta är. typ. nu dricker jag hallonsaft och längtar till lunch imorgon. tänkte steka lax och slänga in några potatiskuber i ugnen. mmmm! och efter det ska jag träffa Mia H. vi började leka på en strand för ca 10 år sen och blev very dear friends. sen gled vi långsamt ifrån varandra å nu har jag inte har träffat henne på ungefär.. 5,5 år! daaamn. alltid lika spännande att träffa gamla kompisar och se vart de har hamnat. det är intressant det där, för när man var barn var man relativt lika. det var liksom leka, käka, skratta, sova.. när man nu träffas igen så märker man hur mycket man har vuxit på var sitt håll och utvecklat en mer utpräglad personlighet, skaffat sig mer mogna åsikter och börjat prata ett helt annat språk. ändå lyckas man oftast hitta små gemensamma nämnare som håller ihop vänskapen. jag tycker verkligen att det är häftigt. för den enda anledningen till att jag har kvar mina barndomsvänner är ju att vi fortfarande tycker om varandra. men vi hade nog inte börjat prata om vi inte kände varandra. om man tänker så, tänk då vad många potentiella vänner det finns i främlingar! som de säger i staterna, "a stranger is a friend u haven't met"!men nog om det. jag måste gå och lägga mig, för idag är inte bara en laxlunch+barndomsvänsträffar-dag, utan även min storasysters 35-årsdag, och det ska firas hemma hos morsan med grytmiddag så det står härliga till! sleep tight, y'all.

ps. missade nästan att det var lucia igår(men gick iaf på luciatåg med Mia å Johanna i St Johannes-kyrkan. det var SJUKT mycket folk, hur vackert som helst å jag blev sentimental. "Himlen hänger stjärnsvart" låter dock bättre med Ingemars djungeltrummor), blev oerhört irriterad när jag vaknade runt 07.28 av luddig, knappt hörbar luciasång, och försökte leta upp källan till oväsendet då jag inte kunde somna om. när det slog mig att det var den 13 december, bestämde jag mig för att njuta av skiten å somnade bums om igen. hjärnan är en konstig plats.

-a bad feeling i have about this, mm

Inga kommentarer:

Yesterday